Poniżej znajdują się wskazówki i porady dotyczące odkurzacza automatycznego:
Wymagania ogólne | Parowanie odkurzaczy | Porady i wskazówki, problemy | Do pobrania
Wymagania ogólne
Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 7.0 i nowszym oraz IOS 11.0 i nowszym. Aby w pełni wykorzystać i zrozumieć wszystkie funkcje aplikacji, należy najpierw uważnie przeczytać instrukcję obsługi aplikacji ETA SMART.
Wymagania dotyczące sieci Wi‑Fi
- 2,4 GHz (z wystarczającym pokryciem odkurzanego obszaru)
- zabezpieczenia WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
- odkurzacz może być sparowany i używany tylko w jednej sieci Wi‑Fi jednocześnie (SSID)
- jeśli nie masz pewności, czy router spełnia powyższe wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci
Czy odkurzacza można używać bez aplikacji?
Tak.
Parowanie odkurzaczy
Do pierwszego sparowania odkurzacza robota z siecią WIFI należy użyć INSTRUKCJI OBSŁUGI APLIKACJI ETA SMART, którą można znaleźć w sekcji „Do pobrania”. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji ETA SMART.
Podstawowym wymogiem jest:
- aktywna domowa sieć Wi‑Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
- inteligentne urządzenie z zainstalowaną aplikacją ETA SMART;
- wystarczająco naładowany akumulator w odkurzaczu (co najmniej 35%);
- włączyć odkurzacz, uruchomić aplikację i postępować zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto użytkownika i przeprowadzić parowanie.
Jak mogę przyczynić się do udanego parowania?
- Używaj tylko inteligentnych urządzeń z obsługiwanymi wersjami systemów operacyjnych Android i IOS.
- Używaj wysokiej jakości routera Wi‑Fi, który bezpiecznie pokryje Twój dom wystarczająco silnym sygnałem.
- Podczas parowania trzymaj urządzenie inteligentne blisko odkurzacza (w odległości ok. 2 m).
Jeśli występują jakiekolwiek problemy z parowaniem, należy skupić się na następujących kwestiach:
- sprawdzić, czy odkurzacz znajduje się w zasięgu sygnału Wi‑Fi;
- nazwa sieci Wi‑Fi (SSID) musi używać TYLKO znaków a–z i 0–9 (bez diakrytyków i spacji);
- jeśli router obsługuje 2,4 i 5 GHz, wyłączyć 5 GHz podczas parowania;
- wyłączyć VPN, firewall itp.;
- sprawdzić, czy akumulator ma ≥ 35 %;
- spróbować innego telefonu;
- utworzyć nowe konto;
- sprawdzić wymagania Wi‑Fi i OS;
- zapewnić, że telefon i odkurzacz są w tym samym SSID;
- zrestartować router.
Podwójna sieć Wi‑Fi:
- jeśli router automatycznie miesza 2,4 i 5 GHz pod jednym SSID, zalecamy rozdzielenie;
- ustawienie dostępne w panelu administracyjnym routera.
Aby sterować odkurzaczem przez wielu użytkowników:
- każdy użytkownik musi mieć własne konto w ETA SMART;
- pierwszy sparowany jest administratorem i może udostępniać;
- administrator ma większe uprawnienia.
Porady i wskazówki, problemy
Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat o błędzie (odkurzacz zaświeci się na czerwono), sprawdź część odkurzacza i wyczyść ją zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji obsługi.
Zakres możliwych komunikatów o błędach:
- WENTYLATOR (usterka wlotu) – serwis;
- KOŁKA;
- SZCZOTKI;
- itd.
W instrukcji i w sekcji „Do pobrania” można znaleźć tabelę możliwych problemów.
Aplikacja zawiesza się lub „zamarza”
Uruchom ponownie aplikację, a jeśli to nie pomoże – urządzenie.
Ruch w aplikacji jest opóźniony
Sprawdź siłę i stabilność sygnału Wi‑Fi.
Aplikacja nie reaguje
Może to być skutek nowych aplikacji lub aktualizacji systemu. Odinstaluj i ponownie zainstaluj ETA SMART.
Jeśli powyższe nie pomogło, skontaktuj się: vysavace@eta.cz.
Do pobrania
Instrukcje w formacie PDF dostępne również na www.eta-polska.pl na stronie konkretnego odkurzacza: