Wsparcie dla odkurzacza automatycznego ETA Raggio
Poniżej znajdują się wskazówki i porady dotyczące odkurzacza automatycznego:
Wymagania ogólne |
Parowanie odkurzaczy |
Porady i wskazówki, problemy |
Wymagania ogólne
Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 4.0 i nowszym oraz IOS 7.0 i nowszym.
Wymagania dotyczące sieci Wi-Fi
- 2,4 GHz (z wystarczającym pokryciem odkurzanego obszaru)
- zabezpieczenia WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
- odkurzacz może być sparowany i używany tylko w jednej sieci Wi-Fi jednocześnie (SSID)
- jeśli nie masz pewności, czy router spełnia powyższe wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci
Czy odkurzacza można używać bez aplikacji?
Tak. Aby w pełni wykorzystać potencjał odkurzacza, zalecamy używanie go razem z aplikacją ETA RAGGIO.
Parowanie odkurzaczy
Podstawowym wymogiem jest:
- aktywna domowa sieć Wi-Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
- inteligentne urządzenie z zainstalowaną aplikacją ETA RAGGIO;
- wystarczająco naładowany akumulator w odkurzaczu (co najmniej 35%);
- włączyć odkurzacz, uruchomić aplikację i postępować zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto użytkownika i przeprowadzić parowanie.
Jak mogę przyczynić się do udanego parowania?
- Używaj tylko inteligentnych urządzeń z obsługiwanymi wersjami systemów operacyjnych Android i IOS.
- Używaj wysokiej jakości routera Wi-Fi, który bezpiecznie pokryje Twój dom wystarczająco silnym sygnałem.
- Podczas parowania trzymaj urządzenie inteligentne blisko odkurzacza (w odległości ok. 2 m).
Jeśli występują jakiekolwiek problemy z parowaniem, należy skupić się na następujących kwestiach:
- sprawdzić, czy odkurzacz znajduje się w zasięgu sygnału Wi-Fi;
- nazwa sieci Wi-Fi (SSID) musi używać TYLKO znaków a-z i 0-9 (nie używaj znaków diakrytycznych i znaków takich jak "_, -, *, @, +, - lub "spacja"!). Te same zasady dotyczą hasła;
- jeśli router obsługuje pracę na dwóch częstotliwościach (2,4 i 5 GHz), zalecamy wyłączenie sieci 5 GHz podczas parowania (można ją następnie ponownie aktywować). Odkurzacz paruje się bardziej niezawodnie tylko w sieci Wi-Fi 2,4 GHz;
- komunikacja między odkurzaczem a telefonem może być zakłócana przez niektóre programy (np. VPN, firewall itp.) używane w telefonie. Na potrzeby procesu parowania należy wyłączyć te programy;
- sprawdzić, czy akumulator w odkurzaczu jest naładowany w co najmniej 35%;
- spróbuj sparować z innym telefonem, aby wykluczyć problem z tym telefonem;
- spróbuj utworzyć nowe konto, aby uniknąć problemu nieprawidłowej aktywacji konta;
- sprawdzić, czy ustawienia sieci Wi-Fi i system operacyjny urządzenia inteligentnego spełniają określone wymagania;
- upewnij się, że podczas parowania telefon jest podłączony do tej samej sieci Wi-Fi, z którą chcesz sparować odkurzacz (ten sam identyfikator SSID);
- jeśli to możliwe, spróbuj ponownie uruchomić sam router Wi-Fi.
Podwójna sieć Wi-Fi:
-
W przypadku posiadania w domu inteligentnego routera WIFI, który automatycznie przełącza częstotliwość sieci między 2,4 GHz a 5 GHz (w ramach jednej nazwy sieci SSID), mogą wystąpić problemy z parowaniem lub rozłączaniem z Internetem podczas pracy. Jeśli wystąpią takie problemy, zalecamy przełączenie routera, aby nadawał na dwóch oddzielnych częstotliwościach (nazwach SSID), jednej na 2,4 GHz, drugiej na 5 GHz.
-
To ustawienie jest zwykle konfigurowane w interfejsie administracyjnym routera WIFI. Jeśli nie możesz tego zmienić samodzielnie, skontaktuj się z administratorem sieci lub specjalistą IT.
Aby sterować odkurzaczem przez wielu użytkowników, wykonaj następujące czynności:
- każdy użytkownik musi utworzyć własne konto w aplikacji ETA RAGGIO;
- użytkownik, który jako pierwszy sparował swój telefon komórkowy z odkurzaczem, jest administratorem i ma możliwość skonfigurowania udostępniania odkurzacza innym użytkownikom;
- administrator ma większe uprawnienia do kontrolowania odkurzacza niż użytkownicy, z którymi współdzieli odkurzacz.
Porady i wskazówki, problemy
Porady i wskazówki
Czy zdefiniowane strefy mogą się pokrywać?
Tak, mogą.
Tworzenie mapy po raz pierwszy
Podczas pierwszego mapowania należy uważnie obserwować zachowanie robota i upewnić się, że wszystkie przeszkody zostały usunięte (otwarte drzwi, uprzątnięta podłoga itp.). Pozwoli to uniknąć ewentualnych problemów i błędów w utworzonej mapie.
Dlaczego mapa została usunięta?
- Odkurzacz nie rozpoczął czyszczenia po opuszczeniu stacji ładującej;
- Zmieniło się otoczenie wokół stacji ładującej (np. przesunięcie stacji ładującej, mebli, uklęknięcie przed odkurzaczem, odłożenie pudełka itp.).
Problemy
Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat o błędzie (odkurzacz zaświeci się na czerwono), sprawdź część odkurzacza i wyczyść ją zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji obsługi.
Zakres możliwych komunikatów o błędach:
- LIDAR (jest to moduł laserowy na górze odkurzacza). Moduł znajduje się pod pokrywą i musi łatwo obracać się o 360°. W tej części można nawinąć np. włosy, sierść, część liścia rośliny itp. Należy upewnić się, że część ta jest wolna i nie jest zablokowana przez żaden przedmiot. Do czyszczenia użyj np. pęsety (LIDAR nie może być demontowany);
- WENTYLATOR (usterka wlotu) - wymagana interwencja serwisu)
- KÓŁKA
- SZCZOTKI
- ITD.
Aplikacja zawiesza się lub „zamarza”.
Uruchom ponownie aplikację, a jeśli to nie pomoże, uruchom ponownie urządzenie inteligentne.
Ruch odkurzacza w aplikacji jest "nierówny" i ma długi czas reakcji.
Sprawdź siłę sygnału i stabilność sieci Wi-Fi. Możliwe, że odkurzacz sprząta w obszarach o niewystarczającym sygnale Wifi.
Aplikacja nie reaguje na nic, mimo że zawsze działała poprawnie. Jak rozwiązać ten problem?
Sytuacja jest prawdopodobnie spowodowana zmianami, które zaszły w telefonie (np. instalacja dodatkowych aplikacji, aktualizacja systemu itp.) lub w sieci Wi-Fi. Jeśli nie jesteś w stanie rozwiązać problemu poprzez przywrócenie zmian w telefonie lub sieci Wi-Fi, odinstaluj aplikację ETA RAGGIO i zainstaluj ją ponownie.
Jeśli wszystkie powyższe procedury i porady zawiodą i wykluczysz błąd po stronie telefonu i sieci Wi-Fi, skontaktuj się z nami pod adresem vysavace@eta.cz.