Wsparcie dla odkurzacza automatycznego ETA Galaxo ETA4239 i ETA6239

Poniżej znajdziesz porady i wskazówki dotyczące Twojego robota sprzątającego

Ogólne wymagania | Parowanie odkurzacza | Porady i wskazówki, problemy | Do pobrania

Ogólne wymagania

 

Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 8.0 i wyższym oraz iOS 11.0 i wyższym. Aby w pełni wykorzystać wszystkie funkcje aplikacji i prawidłowo je zrozumieć, zapoznaj się najpierw dokładnie z instrukcją obsługi aplikacji ETA SMART.

Wymagania dotyczące sieci Wi-Fi

  • Wyłącznie 2,4 GHz (z wystarczającym zasięgiem w sprzątanej przestrzeni)
  • Zabezpieczenie WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
  • Odkurzacz można sparować i w danym momencie używać tylko w jednej sieci Wi-Fi (SSID)
  • Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój router spełnia powyższe wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci

Czy można używać odkurzacza bez aplikacji?

Tak. Jednak tylko w trybie, w którym dostępny jest wyłącznie jeden typ sprzątania (sprzątanie automatyczne). Aby wykorzystać pełny potencjał urządzenia, zalecamy korzystanie z odkurzacza za pomocą aplikacji ETA SMART.

 

Parowanie odkurzacza

 

Do pierwszego sparowania robota sprzątającego z siecią Wi-Fi użyj INSTRUKCJI OBSŁUGI APLIKACJI ETA SMART, którą znajdziesz w sekcji „Do pobrania”. Zawsze postępuj zgodnie z kolejnymi etapami, zalecanymi w aplikacji ETA SMART.

Podstawowe wymagania:

  • aktywna domowa sieć Wi-Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
  • urządzenie smart z zainstalowaną aplikacją ETA SMART;
  • wystarczająco naładowany akumulator w odkurzaczu (co najmniej 30%);
  • włącz odkurzacz i aplikację, a następnie zgodnie z instrukcjami utwórz konto użytkownika i przeprowadź proces parowania.

Co zrobić aby parowanie przebiegło bez problemu?

  • Używaj wyłącznie urządzeń smart z obsługiwanymi wersjami systemów operacyjnych Android i iOS
  • Korzystaj z wysokiej jakości routera Wi-Fi, który zapewnia stabilny sygnał w całym domu
  • Podczas parowania trzymaj urządzenie smart w pobliżu odkurzacza (w odległości około  2 m)

Jeśli podczas parowania występują problemy, zwróć uwagę na:

  • sprawdź, czy odkurzacz znajduje się w zasięgu sygnału Wi-Fi;
  • w nazwie sieci Wi-Fi (SSID) powinny być używane znaki a–z i 0–9 (nie używaj znaków diakrytycznych ani takich jak „_, -, *, @, +, - czy spacja”). Te same zasady obowiązują także dla hasła;
  • jeśli Twój router obsługuje jednoczesną pracę w dwóch częstotliwościach (2,4 i 5 GHz), zalecamy podczas parowania wyłączyć sieć 5 GHz. Odkurzacz należy parować wyłącznie z siecią 2,4 GHz;
  • niektóre programy (np. VPN, firewall itp.) używane na telefonie mogą zakłócać komunikację odkurzacza i telefonu. Na czas parowania wyłącz te programy;
  • upewnij się, że akumulator w odkurzaczu jest naładowany przynajmniej w 30%;
  • spróbuj przeprowadzić parowanie z innym telefonem, aby wykluczyć problem z danym urządzeniem;
  • sprawdź, czy ustawienia sieci Wi-Fi oraz system operacyjny urządzenia SMART spełniają wymagania (patrz TUTAJ);
  • upewnij się, że podczas parowania Twój telefon jest połączony z tą samą siecią Wi-Fi, z którą chcesz sparować odkurzacz (to samo SSID);
  • jeśli to możliwe, spróbuj zrestartować router Wi-Fi.

Dual Wi-Fi (sieć działająca na dwóch częstotliwościach):

  • Jeśli w Twoim domu działa inteligentny router Wi-Fi, który automatycznie przełącza częstotliwość pomiędzy 2,4 GHz i 5 GHz (w ramach jednego SSID), mogą występować problemy z parowaniem lub rozłączaniem z Internetem w trakcie pracy. Jeśli tak się dzieje, zalecamy ustawienie routera na nadawanie dwóch oddzielnych sieci (SSID): jednej dla 2,4 GHz i drugiej dla 5 GHz. Odkurzacz należy sparować tylko z siecią 2,4 GHz.
  • To ustawienie zazwyczaj konfiguruje się w panelu administracyjnym routera Wi-Fi. Jeśli nie potrafisz tego zrobić samodzielnie, skontaktuj się z administratorem sieci lub specjalistą IT.

Aby z odkurzacza mogło korzystać wielu użytkowników:

  • każdy użytkownik musi założyć własne konto w aplikacji ETA SMART;
  • użytkownik, który jako pierwszy sparował odkurzacz ze swoim telefonem, jest administratorem i może udostępniać odkurzacz innym użytkownikom;
  • administrator ma większy zakres uprawnień niż użytkownicy, którym udostępnia odkurzacz.

 

Porady i wskazówki, problemy

Porady i wskazówki

 

Czy odkurzacz ma funkcję RESET w celu usunięcia różnych problemów?

Tak, aby przywrócić ustawienia fabryczne, przytrzymaj przycisk powrotu do stacji dokującej A7 przez około 5 sekund. Po sygnale dźwiękowym powtórz czynność (ponownie przytrzymaj przycisk przez 5 sekund). Ta procedura może pomóc w rozwiązaniu ogólnych problemów i błędów.

Czy poszczególne zdefiniowane strefy mogą się nakładać?

Tak.

Pierwsze tworzenie mapy

Podczas pierwszego mapowania uważnie obserwuj robota i upewnij się, że wszystkie przeszkody zostały usunięte (drzwi są otwarte, podłoga uprzątnięta itp.). Dzięki temu unikniesz problemów i błędów w utworzonej mapie.

Do stworzenia mapy użyj funkcji szybkiego mapowania – odkurzacz nie sprząta, lecz najpierw skanuje dostępny obszar, a następnie wraca do stacji dokującej. Po tym tworzy mapę, dzieli ją na poszczególne pomieszczenia i oznacza je kolorami.

Czy mogę dowolnie nazwać zdefiniowaną strefę?

Tak, możesz wybrać spośród kilku wstępnie ustawionych nazw lub stworzyć własną.

Dlaczego mapa zostaje usunięta?

  • Odkurzacz nie rozpoczął sprzątania wyjeżdżając ze stacji dokującej;
  • Zmieniło się otoczenie wokół stacji dokującej (np. przestawienie stacji, mebli, położenie pudełka przed odkurzaczem, stanięcie przed nim itp.).

 

Problemy

 

Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat błędu (odkurzacz świeci się na czerwono), sprawdź wskazaną część odkurzacza i wyczyść ją zgodnie z instrukcją obsługi.

Możliwe komunikaty o błędach:

  • LIDAR (laserowy moduł w górnej części odkurzacza). Pod pokrywą znajduje się moduł, który musi obracać się swobodnie w zakresie 360°. Mogą się tam zaplątać np. włosy, sierść, liście itp. Upewnij się, że nic nie blokuje ruchu. Do czyszczenia użyj np. pęsety (nie można demontować LIDAR-a);
  • WENTYLATOR (usterka ssania – konieczna naprawa serwisowa)
  • KÓŁKA (usuń włosy lub sierść blokujące ruch; jeśli są czyste i swobodne, konieczny będzie serwis)
  • SZCZOTKI (usuń włosy lub sierść blokujące ruch; jeśli są czyste i swobodne, konieczny będzie serwis)
  • CZUJNIKI PRZECIWUPADKOWE (wyczyść czujniki; jeśli problem nie wynika z zabrudzenia, konieczne jest sprawdzenie w serwisie)
  • PRZEDNI ZDERZAK (wyczyść czujniki i sprawdź jego ruchomość – czy można go wcisnąć wokół całego obwodu i czy nie blokuje go żaden przedmiot. Jeśli działa prawidłowo, a problem się utrzymuje, skontaktuj się z serwisem).

Zdezorientowany ruch odkurzacza

Nie naklejaj na odkurzacz żadnych naklejek – mogą one zakłócać działanie czujników LIDAR.

Aplikacja zawiesza się lub „zamraża”

Zrestartuj aplikację i samego robota. Jeśli to nie pomoże, uruchom ponownie urządzenie smart.

Ruch odkurzacza w aplikacji jest „przerywany” i ma duże opóźnienie
Sprawdź siłę i stabilność sygnału swojej sieci Wi-Fi. Możliwe, że odkurzacz pracuje w miejscach o słabym zasięgu.

Aplikacja nie reaguje, mimo że wcześniej działała poprawnie. Jak rozwiązać problem?
Sytuacja prawdopodobnie spowodowana jest zmianami w Twoim telefonie (np. instalacja nowych aplikacji, aktualizacja systemu) lub w sieci Wi-Fi. Jeśli nie możesz rozwiązać problemu cofając zmiany, odinstaluj aplikację ETA SMART i zainstaluj ją ponownie.

Jeśli wszystkie powyższe procedury zawiodą i wykluczysz błąd telefonu lub sieci Wi-Fi, skontaktuj się z nami pod adresem e-mail serwis@digison.pl.

 

Do pobrania

 

Poniżej dostępne są instrukcje obsługi w formacie PDF. Można je pobrać na: www.eta-polska.pl na podstronie konkretnego modelu odkurzacza.

  1. Instrukcja obsługi odkurzacza
  2. Instrukcja obsługi aplikacji
  3. Lista kompatybilnych poleceń dla asystentów głosowych Alexa/Google Home