Poniżej znajdziesz porady i wskazówki dotyczące Twojego robota sprzątającego:
Ogólne wymagania | Parowanie odkurzacza | Porady i wskazówki, problemy | Do pobrania
Ogólne wymagania
Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 8.0 i wyższym oraz iOS 11.0 i wyższym. Aby w pełni wykorzystać wszystkie funkcje aplikacji i prawidłowo je zrozumieć, zapoznaj się najpierw dokładnie z instrukcją obsługi aplikacji ETA SMART.
Wymagania dotyczące sieci Wi-Fi
- Wyłącznie 2,4 GHz (z wystarczającym zasięgiem w sprzątanej przestrzeni)
- Zabezpieczenie WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
- Odkurzacz można sparować i w danym momencie używać tylko w jednej sieci Wi-Fi (SSID)
-
Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój router spełnia powyższe wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci
Czy można używać odkurzacza bez aplikacji?
Tak. Jednak tylko w trybie, w którym dostępny jest wyłącznie jeden typ sprzątania (sprzątanie automatyczne). Aby wykorzystać pełny potencjał urządzenia, zalecamy korzystanie z odkurzacza za pomocą aplikacji ETA SMART.
Parowanie odkurzacza
Do pierwszego sparowania robota sprzątającego z siecią Wi-Fi użyj INSTRUKCJI OBSŁUGI APLIKACJI ETA SMART, którą znajdziesz w sekcji „Do pobrania”. Zawsze postępuj zgodnie z kolejnymi etapami, zalecanymi w aplikacji ETA SMART.
Podstawowe wymagania:
- aktywna domowa sieć Wi-Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
- urządzenie smart z zainstalowaną aplikacją ETA SMART;
- wystarczająco naładowany akumulator w odkurzaczu (co najmniej 30%);
-
włącz odkurzacz i aplikację, a następnie zgodnie z instrukcjami utwórz konto użytkownika i przeprowadź proces parowania.
Co zrobić aby parowanie przebiegło bez problemu?
- Używaj wyłącznie urządzeń smart z obsługiwanymi wersjami systemów operacyjnych Android i iOS
- Korzystaj z wysokiej jakości routera Wi-Fi, który zapewnia stabilny sygnał w całym domu
-
Podczas parowania trzymaj urządzenie smart w pobliżu odkurzacza (w odległości około 2 m)
Jeśli podczas parowania występują problemy, zwróć uwagę na:
- sprawdź, czy odkurzacz znajduje się w zasięgu sygnału Wi-Fi;
- w nazwie sieci Wi-Fi (SSID) powinny być używane znaki a–z i 0–9 (nie używaj znaków diakrytycznych ani takich jak „_, -, *, @, +, - czy spacja”). Te same zasady obowiązują także dla hasła;
- jeśli Twój router obsługuje jednoczesną pracę w dwóch częstotliwościach (2,4 i 5 GHz), zalecamy podczas parowania wyłączyć sieć 5 GHz. Odkurzacz należy parować wyłącznie z siecią 2,4 GHz;
- niektóre programy (np. VPN, firewall itp.) używane na telefonie mogą zakłócać komunikację odkurzacza i telefonu. Na czas parowania wyłącz te programy;
- upewnij się, że akumulator w odkurzaczu jest naładowany przynajmniej w 30%;
- spróbuj przeprowadzić parowanie z innym telefonem, aby wykluczyć problem z danym urządzeniem;
- sprawdź, czy ustawienia sieci Wi-Fi oraz system operacyjny urządzenia SMART spełniają wymagania (patrz TUTAJ);
- upewnij się, że podczas parowania Twój telefon jest połączony z tą samą siecią Wi-Fi, z którą chcesz sparować odkurzacz (to samo SSID);
-
jeśli to możliwe, spróbuj zrestartować router Wi-Fi.
Dual Wi-Fi (sieć działająca na dwóch częstotliwościach):
- Jeśli w Twoim domu działa inteligentny router Wi-Fi, który automatycznie przełącza częstotliwość pomiędzy 2,4 GHz i 5 GHz (w ramach jednego SSID), mogą występować problemy z parowaniem lub rozłączaniem z Internetem w trakcie pracy. Jeśli tak się dzieje, zalecamy ustawienie routera na nadawanie dwóch oddzielnych sieci (SSID): jednej dla 2,4 GHz i drugiej dla 5 GHz. Odkurzacz należy sparować tylko z siecią 2,4 GHz.
-
To ustawienie zazwyczaj konfiguruje się w panelu administracyjnym routera Wi-Fi. Jeśli nie potrafisz tego zrobić samodzielnie, skontaktuj się z administratorem sieci lub specjalistą IT.
Aby z odkurzacza mogło korzystać wielu użytkowników:
- każdy użytkownik musi założyć własne konto w aplikacji ETA SMART;
- użytkownik, który jako pierwszy sparował odkurzacz ze swoim telefonem, jest administratorem i może udostępniać odkurzacz innym użytkownikom;
-
administrator ma większy zakres uprawnień niż użytkownicy, którym udostępnia odkurzacz.
Porady i wskazówki, problemy
Porady i wskazówki
Czy odkurzacz ma funkcję RESET w celu usunięcia różnych problemów?
Tak, aby przywrócić ustawienia fabryczne, przytrzymaj przycisk powrotu do stacji dokującej A7 przez około 5 sekund. Po sygnale dźwiękowym powtórz czynność (ponownie przytrzymaj przycisk przez 5 sekund). Ta procedura może pomóc w rozwiązaniu ogólnych problemów i błędów.
Czy poszczególne zdefiniowane strefy mogą się nakładać?
Tak.
Pierwsze tworzenie mapy
Podczas pierwszego mapowania uważnie obserwuj robota i upewnij się, że wszystkie przeszkody zostały usunięte (drzwi są otwarte, podłoga uprzątnięta itp.). Dzięki temu unikniesz problemów i błędów w utworzonej mapie.
Do stworzenia mapy użyj funkcji szybkiego mapowania – odkurzacz nie sprząta, lecz najpierw skanuje dostępny obszar, a następnie wraca do stacji dokującej. Po tym tworzy mapę, dzieli ją na poszczególne pomieszczenia i oznacza je kolorami.
Czy mogę dowolnie nazwać zdefiniowaną strefę?
Tak, możesz wybrać spośród kilku wstępnie ustawionych nazw lub stworzyć własną.
Dlaczego mapa zostaje usunięta?
- Odkurzacz nie rozpoczął sprzątania wyjeżdżając ze stacji dokującej;
-
Zmieniło się otoczenie wokół stacji dokującej (np. przestawienie stacji, mebli, położenie pudełka przed odkurzaczem, stanięcie przed nim itp.).
Problemy
Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat błędu (odkurzacz świeci się na czerwono), sprawdź wskazaną część odkurzacza i wyczyść ją zgodnie z instrukcją obsługi.
Możliwe komunikaty o błędach:
- LIDAR (laserowy moduł w górnej części odkurzacza). Pod pokrywą znajduje się moduł, który musi obracać się swobodnie w zakresie 360°. Mogą się tam zaplątać np. włosy, sierść, liście itp. Upewnij się, że nic nie blokuje ruchu. Do czyszczenia użyj np. pęsety (nie można demontować LIDAR-a);
- WENTYLATOR (usterka ssania – konieczna naprawa serwisowa)
- KÓŁKA (usuń włosy lub sierść blokujące ruch; jeśli są czyste i swobodne, konieczny będzie serwis)
- SZCZOTKI (usuń włosy lub sierść blokujące ruch; jeśli są czyste i swobodne, konieczny będzie serwis)
- CZUJNIKI PRZECIWUPADKOWE (wyczyść czujniki; jeśli problem nie wynika z zabrudzenia, konieczne jest sprawdzenie w serwisie)
- PRZEDNI ZDERZAK (wyczyść czujniki i sprawdź jego ruchomość – czy można go wcisnąć wokół całego obwodu i czy nie blokuje go żaden przedmiot. Jeśli działa prawidłowo, a problem się utrzymuje, skontaktuj się z serwisem).
Zdezorientowany ruch odkurzacza
Nie naklejaj na odkurzacz żadnych naklejek – mogą one zakłócać działanie czujników LIDAR.
Aplikacja zawiesza się lub „zamraża”
Zrestartuj aplikację i samego robota. Jeśli to nie pomoże, uruchom ponownie urządzenie smart.
Ruch odkurzacza w aplikacji jest „przerywany” i ma duże opóźnienie
Sprawdź siłę i stabilność sygnału swojej sieci Wi-Fi. Możliwe, że odkurzacz pracuje w miejscach o słabym zasięgu.
Aplikacja nie reaguje, mimo że wcześniej działała poprawnie. Jak rozwiązać problem?
Sytuacja prawdopodobnie spowodowana jest zmianami w Twoim telefonie (np. instalacja nowych aplikacji, aktualizacja systemu) lub w sieci Wi-Fi. Jeśli nie możesz rozwiązać problemu cofając zmiany, odinstaluj aplikację ETA SMART i zainstaluj ją ponownie.
Jeśli wszystkie powyższe procedury zawiodą i wykluczysz błąd telefonu lub sieci Wi-Fi, skontaktuj się z nami pod adresem e-mail serwis@digison.pl.
Do pobrania
Poniżej dostępne są instrukcje obsługi w formacie PDF. Można je pobrać na: www.eta-polska.pl na podstronie konkretnego modelu odkurzacza.