Wymagania ogólne | Parowanie odkurzaczy | Porady i wskazówki, problemy | Do pobrania
Wymagania ogólne
Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 7.0 i nowszym oraz iOS 11.0 i nowszym. Aby w pełni wykorzystać i zrozumieć wszystkie funkcje aplikacji, należy najpierw uważnie przeczytać instrukcję obsługi aplikacji ETA SMART.
Wymagania dotyczące sieci Wi‑Fi
- 2,4 i 5 GHz (z wystarczającym pokryciem odkurzanego obszaru)
- zabezpieczenia WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
- odkurzacz może być sparowany i używany tylko w jednej sieci Wi‑Fi jednocześnie (SSID)
- jeśli nie masz pewności, czy router spełnia te wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci
Czy odkurzacz może działać bez aplikacji?
Tak. Jednak tylko w trybie automatycznego czyszczenia. Aby w pełni wykorzystać potencjał odkurzacza, zalecamy używanie go razem z aplikacją ETA SMART.
Parowanie odkurzaczy
Do pierwszego sparowania odkurzacza robota z siecią Wi‑Fi należy użyć instrukcji obsługi aplikacji ETA SMART, którą można znaleźć w sekcji „Do pobrania”. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji ETA SMART.
Podstawowym wymogiem jest:
- aktywna domowa sieć Wi‑Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
- inteligentne urządzenie z zainstalowaną aplikacją ETA SMART;
- akumulator odkurzacza naładowany co najmniej 35%;
- włączenie odkurzacza, uruchomienie aplikacji, utworzenie konta i przeprowadzenie parowania zgodnie z instrukcjami.
Jak mogę przyczynić się do udanego parowania?
- Używaj tylko inteligentnych urządzeń z obsługiwanymi wersjami systemów Android i iOS.
- Korzystaj z wysokiej jakości routera Wi‑Fi zapewniającego odpowiedni zasięg.
- Podczas parowania trzymaj urządzenie inteligentne blisko odkurzacza (ok. 2 m).
Jeśli wystąpią problemy z parowaniem:
- sprawdź, czy odkurzacz jest w zasięgu sygnału Wi‑Fi;
- SSID i hasło mogą zawierać tylko znaki a–z i 0–9 (bez znaków specjalnych i spacji);
- jeśli router obsługuje 2,4 GHz i 5 GHz, wyłącz pasmo 5 GHz podczas parowania;
- wyłącz VPN, firewalle i inne aplikacje mogące zakłócać połączenie;
- upewnij się, że akumulator ma co najmniej 35%;
- spróbuj sparować z innym telefonem;
- w razie potrzeby utwórz nowe konto użytkownika;
- sprawdź ustawienia sieci Wi‑Fi i systemu operacyjnego urządzenia;
- upewnij się, że telefon jest połączony z tą samą SSID;
- w razie potrzeby zrestartuj router.
Sieć o dwóch pasmach:
- routery automatycznie przełączające 2,4 GHz ↔ 5 GHz pod jedną SSID mogą powodować problemy. Zalecamy osobne SSID dla każdego pasma;
- to ustawienie znajdziesz w panelu administracyjnym routera lub u administratora sieci.
Wielu użytkowników:
- każdy użytkownik tworzy konto w aplikacji ETA SMART;
- pierwszy sparowany użytkownik staje się administratorem i może udostępnić odkurzacz;
- funkcję tę znajdziesz w aplikacji pod MEHR → MEINE SAUGER → FREIGEBEN.
Porady i wskazówki, problemy
Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat o błędzie (odkurzacz świeci na czerwono), sprawdź wskazany element i wyczyść go zgodnie z instrukcją obsługi.
Zakres możliwych komunikatów o błędach:
- LIDAR (moduł laserowy musi swobodnie obracać się o 360°; usuń włosy i inne zanieczyszczenia);
- WENTYLATOR (usterka wlotu) – serwis wymagany;
- KÓŁKA;
- SZCZOTKI;
- itd.
W instrukcji i w sekcji „Do pobrania” znajdziesz tabelę możliwych problemów.
Aplikacja zawiesza się lub „zamarza”
Uruchom ponownie aplikację, a jeśli to nie pomoże – urządzenie inteligentne.
Aplikacja nie reaguje
Może to być efekt zmian w telefonie (aktualizacje, nowe aplikacje) lub sieci Wi‑Fi. Jeśli problem się utrzymuje, odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację ETA SMART.
Jeśli wszystkie procedury zawiodą i wykluczysz problemy z urządzeniem oraz siecią, skontaktuj się z nami: vysavace@eta.cz.
Do pobrania
Instrukcje w formacie PDF są dostępne poniżej oraz na www.eta-polska.pl na stronie każdego modelu odkurzacza.