Poniżej znajdują się wskazówki i porady dotyczące odkurzacza automatycznego:
Wymagania ogólne | Parowanie odkurzaczy | Porady i wskazówki, problemy | Do pobrania
Wymagania ogólne
Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 6.0 i nowszym oraz iOS 11.0 i nowszym. Aby w pełni wykorzystać i zrozumieć wszystkie funkcje aplikacji, należy najpierw uważnie przeczytać instrukcję obsługi aplikacji ETA SMART.
Wymagania dotyczące sieci Wi-Fi
- 2,4 GHz (z wystarczającym pokryciem odkurzanego obszaru)
- zabezpieczenia WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
- odkurzacz może być sparowany i używany tylko w jednej sieci Wi-Fi jednocześnie (SSID)
- jeśli nie masz pewności, czy router spełnia powyższe wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci
Czy odkurzacza można używać bez aplikacji?
Tak. Jednak tylko w trybie, w którym można używać tylko jednego rodzaju czyszczenia (czyszczenie automatyczne). Aby w pełni wykorzystać potencjał odkurzacza, zalecamy używanie go razem z aplikacją ETA SMART.
Parowanie odkurzaczy
Do pierwszego sparowania odkurzacza robota z siecią Wi‑Fi należy użyć instrukcji obsługi aplikacji ETA SMART, którą można znaleźć w sekcji „Do pobrania”. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji.
Podstawowym wymogiem jest:
- aktywna domowa sieć Wi‑Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
- inteligentne urządzenie z zainstalowaną aplikacją ETA SMART;
- wystarczająco naładowany akumulator w odkurzaczu (co najmniej 35%);
- włączyć odkurzacz, uruchomić aplikację i postępować zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto użytkownika i przeprowadzić parowanie.
Jak mogę przyczynić się do udanego parowania?
- Używaj tylko inteligentnych urządzeń z obsługiwanymi wersjami systemów Android i iOS.
- Używaj wysokiej jakości routera Wi‑Fi, który bezpiecznie pokryje Twój dom wystarczająco silnym sygnałem.
- Podczas parowania trzymaj urządzenie inteligentne blisko odkurzacza (w odległości ok. 2 m).
Jeśli występują jakiekolwiek problemy z parowaniem, należy skupić się na następujących kwestiach:
- sprawdzić, czy odkurzacz znajduje się w zasięgu sygnału Wi‑Fi;
- nazwa sieci Wi‑Fi (SSID) musi używać TYLKO znaków a–z i 0–9 (bez znaków diakrytycznych i spacji);
- jeśli router obsługuje 2,4 GHz i 5 GHz, zalecamy wyłączenie pasma 5 GHz podczas parowania;
- wyłączyć VPN, firewalle i inne aplikacje mogące zakłócać połączenie;
- upewnić się, że akumulator odkurzacza jest naładowany co najmniej 35%;
- spróbować parowania z innym telefonem;
- w razie potrzeby utworzyć nowe konto, aby uniknąć problemów z aktywacją;
- sprawdzić ustawienia sieci Wi‑Fi i systemu operacyjnego urządzenia;
- upewnić się, że telefon jest połączony z tą samą SSID;
- w razie potrzeby zrestartować router.
Podwójna sieć Wi‑Fi:
- routery, które automatycznie przełączają 2,4 GHz ↔ 5 GHz pod jedną SSID, mogą powodować problemy z parowaniem – zalecamy osobne SSID dla każdego pasma;
- ustawienia te znajdziesz w panelu administracyjnym routera lub u administratora sieci.
Aby sterować odkurzaczem przez wielu użytkowników:
- każdy użytkownik musi utworzyć własne konto w aplikacji ETA SMART;
- użytkownik, który jako pierwszy sparował telefon z odkurzaczem, staje się administratorem i może udostępniać odkurzacz;
- funkcję tę znajdziesz w aplikacji pod MEHR → MEINE SAUGER → FREIGEBEN.
Porady i wskazówki, problemy
Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat o błędzie (odkurzacz świeci na czerwono), sprawdź wskazany element i wyczyść go zgodnie z instrukcją obsługi.
Zakres możliwych komunikatów o błędach:
- LIDAR (moduł laserowy w górnej części odkurzacza musi łatwo obracać się o 360°; usuń włosy i zanieczyszczenia);
- WENTYLATOR (usterka ssania – serwis wymagany);
- KOŁA (usuń splątane włosy lub kłaczki);
- SZCZOTKI (usuń splątane włosy lub włoski);
- CZUJNIKI ZABEZPIECZAJĄCE UPADKU (wyczyść czujniki);
- ZDERZAK PRZEDNI (sprawdź ruchomość i czystość czujników).
W instrukcji obsługi oraz w sekcji „Do pobrania” znajdziesz tabelę możliwych problemów.
Aplikacja zawiesza się lub „zamarza”
Uruchom ponownie aplikację, a jeśli to nie pomoże – urządzenie inteligentne.
Aplikacja nie reaguje
Może to być skutek zmian w telefonie (aktualizacje, nowe aplikacje) lub w sieci Wi‑Fi. Jeśli problem się utrzymuje, odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację ETA SMART.
Jeśli wszystkie procedury zawiodą i wykluczysz problemy z urządzeniem oraz siecią, skontaktuj się z nami: vysavace@eta.cz.
Do pobrania
Instrukcja obsługi w formacie PDF jest dostępna poniżej oraz na www.eta-polska.pl na stronie każdego modelu odkurzacza.