Wsparcie dla odkurzacza automatycznego ETA Aurum Pro

Poniżej znajdują się wskazówki i porady dotyczące odkurzacza automatycznego: 

Wymagania ogólne | Parowanie odkurzaczy | Porady i wskazówki, problemy | Do pobrania

 

 

 

 Wymagania ogólne

 

 

Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla telefonów komórkowych z systemem Android 6.0 i nowszym oraz iOS 11.0 i nowszym. Aby w pełni wykorzystać i zrozumieć wszystkie funkcje aplikacji, należy najpierw uważnie przeczytać instrukcję obsługi aplikacji ETA SMART.

 

 

Wymagania dotyczące sieci Wi-Fi

  • 2,4 GHz (z wystarczającym pokryciem odkurzanego obszaru)
  • zabezpieczenia WPA1 i WPA2 (zalecane WPA2)
  • odkurzacz może być sparowany i używany tylko w jednej sieci Wi-Fi jednocześnie (SSID)
  • jeśli nie masz pewności, czy router spełnia powyższe wymagania, skontaktuj się z administratorem sieci

 

 

Czy odkurzacza można używać bez aplikacji?
Tak. Jednak tylko w trybie, w którym można używać tylko jednego rodzaju czyszczenia (czyszczenie automatyczne). Aby w pełni wykorzystać potencjał odkurzacza, zalecamy używanie go razem z aplikacją ETA SMART.

 

 

 

Parowanie odkurzaczy

Do pierwszego sparowania odkurzacza robota z siecią Wi‑Fi należy użyć instrukcji obsługi aplikacji ETA SMART, którą można znaleźć w sekcji „Do pobrania”. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji.

 

Podstawowym wymogiem jest:

  • aktywna domowa sieć Wi‑Fi z wystarczająco silnym sygnałem;
  • inteligentne urządzenie z zainstalowaną aplikacją ETA SMART;
  • wystarczająco naładowany akumulator w odkurzaczu (co najmniej 35%);
  • włączyć odkurzacz, uruchomić aplikację i postępować zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto użytkownika i przeprowadzić parowanie.

 

Jak mogę przyczynić się do udanego parowania?

  • Używaj tylko inteligentnych urządzeń z obsługiwanymi wersjami systemów Android i iOS.
  • Używaj wysokiej jakości routera Wi‑Fi, który bezpiecznie pokryje Twój dom wystarczająco silnym sygnałem.
  • Podczas parowania trzymaj urządzenie inteligentne blisko odkurzacza (w odległości ok. 2 m).

 

Jeśli występują jakiekolwiek problemy z parowaniem, należy skupić się na następujących kwestiach:

  • sprawdzić, czy odkurzacz znajduje się w zasięgu sygnału Wi‑Fi;
  • nazwa sieci Wi‑Fi (SSID) musi używać TYLKO znaków a–z i 0–9 (bez znaków diakrytycznych i spacji);
  • jeśli router obsługuje 2,4 GHz i 5 GHz, zalecamy wyłączenie pasma 5 GHz podczas parowania;
  • wyłączyć VPN, firewalle i inne aplikacje mogące zakłócać połączenie;
  • upewnić się, że akumulator odkurzacza jest naładowany co najmniej 35%;
  • spróbować parowania z innym telefonem;
  • w razie potrzeby utworzyć nowe konto, aby uniknąć problemów z aktywacją;
  • sprawdzić ustawienia sieci Wi‑Fi i systemu operacyjnego urządzenia;
  • upewnić się, że telefon jest połączony z tą samą SSID;
  • w razie potrzeby zrestartować router.

 

Podwójna sieć Wi‑Fi:

  • routery, które automatycznie przełączają 2,4 GHz ↔ 5 GHz pod jedną SSID, mogą powodować problemy z parowaniem – zalecamy osobne SSID dla każdego pasma;
  • ustawienia te znajdziesz w panelu administracyjnym routera lub u administratora sieci.

 

Aby sterować odkurzaczem przez wielu użytkowników:

  • każdy użytkownik musi utworzyć własne konto w aplikacji ETA SMART;
  • użytkownik, który jako pierwszy sparował telefon z odkurzaczem, staje się administratorem i może udostępniać odkurzacz;
  • funkcję tę znajdziesz w aplikacji pod MEHR → MEINE SAUGER → FREIGEBEN.

Porady i wskazówki, problemy

Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat o błędzie (odkurzacz świeci na czerwono), sprawdź wskazany element i wyczyść go zgodnie z instrukcją obsługi.

 

Zakres możliwych komunikatów o błędach:

  • LIDAR (moduł laserowy w górnej części odkurzacza musi łatwo obracać się o 360°; usuń włosy i zanieczyszczenia);
  • WENTYLATOR (usterka ssania – serwis wymagany);
  • KOŁA (usuń splątane włosy lub kłaczki);
  • SZCZOTKI (usuń splątane włosy lub włoski);
  • CZUJNIKI ZABEZPIECZAJĄCE UPADKU (wyczyść czujniki);
  • ZDERZAK PRZEDNI (sprawdź ruchomość i czystość czujników).

W instrukcji obsługi oraz w sekcji „Do pobrania” znajdziesz tabelę możliwych problemów.

 

Aplikacja zawiesza się lub „zamarza”
Uruchom ponownie aplikację, a jeśli to nie pomoże – urządzenie inteligentne.

 

Aplikacja nie reaguje
Może to być skutek zmian w telefonie (aktualizacje, nowe aplikacje) lub w sieci Wi‑Fi. Jeśli problem się utrzymuje, odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację ETA SMART.

 

Jeśli wszystkie procedury zawiodą i wykluczysz problemy z urządzeniem oraz siecią, skontaktuj się z nami: vysavace@eta.cz.

Do pobrania

Instrukcja obsługi w formacie PDF jest dostępna poniżej oraz na www.eta-polska.pl na stronie każdego modelu odkurzacza.

1) Instrukcja obsługi odkurzacza ETAx241 AURUM

2) Instrukcja obsługi aplikacji ETA SMART